This is Halloween!

Halloween: en ursäkt för barn och vuxna att klä ut sig, äta godis och ha det skoj. Som liten klädde jag ut mig och gick ut och knackade dörr (bus eller godis?). I år klädde jag ut mig och gick på fest, 2 gånger denna vecka. Den första festen var i tisdags hemma hos en av Ross kurskamrater och jag fick öra om det i sista stund. Med lite hjälp fixade jag dock en passande utklädnad: död. Jag är mycket imponerad av hur min kompis sminkade mig. Den andra festen tog plats igår hemma hos några vänner.  Denna fest var jag beredd på och hade tid att fixa en genomtänkt utklädnad. Efter att ha köpt ett billigt lakan, vit ansiktsfärg och en plastlie hade jag allt jag behövde för att klä ut mig till Döden. Det tog lite pyssel att få lakanet att bli en passande kåpa. Kåpan i kombination med ansiktsfärgen gav bättre resultat än väntat, jag såg tydligen läskig ut.

 

 

Igår hände även annat än en halloweenfest: min första arbetsdag. Jag arbetade fyra timmar och nästa lördag har jag mitt andra skift. Jag var satt på att hjälpa kunder ute i affären och se till att det såg snyggt ut eftersom jag inte har fått någon kassaträning än. Jag hade faktiskt rätt roligt, men det kan bero på arbetskamraterna som var mycket trevliga.

I fredags var jag i Nottingham för att gå på spelfestival. Den var mindre än jag väntat mig, men fortfarande intressant. Jag vet nu en hel del om Xbox Kinect (Xbox rörelsekontrollsystem).


Kommentarer
Postat av: Sara

Kul med fester och bra med jobb och spelfestival ;-) Låter som en bra vecka detta.:-)

2010-10-31 @ 18:56:56
URL: http://smuppra.blogg.se/
Postat av: Ingela

Du ser verkligen läskig ut på bilderna. Hoppas att du haft riktigt roligt!

2010-11-01 @ 22:20:29
Postat av: Johan

Ser ut att vara roligt där borta, bra jobb med kåpan!

2010-11-07 @ 11:29:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0