Efter lång tid...

Ledsen att jag inte bloggat på ett tag, men jag har haft fullt upp. Jag har haft fullt upp med skolarbete. Har under senaste veckorna tillbringat nästan all min tid med att arbeta på två olika projekt. Ett av dem lämnades in idag (två dagar tidigt) och det andra är nästan klart (redovisas och lämnas in nästa veck). Jag har även en projekt dagbok, en inspirationsmapp och allt som har med tecknande att göra att lämna in nästa vecka. Det borde inte bli så mycket att göra nästa vecka i alla fall, allt är nästan klart. Usch och fy för inlämningsstress.

Solsken i Bristol, Bath och Derby

Jag lämnade svensk mark den 8 april. Jag anlände i Derby igår eftermiddag. Mellantiden har spenderats i Bristol. Här kommer en genomgång av vad jag pysslat med.

8 april: Jag tog mig till flygplatsen utan problem, hittade min Gate och mitt plan. Väl ombord på planet visade det sig att planet hade punktering.  45 minuter efter angiven avgång var jag i luften (ombord på ett annat plan). Flygresan gick bra, tunnelbaneresan till tågstationen gick bra… Fast jag åkte till fel station och missade därför mitt tåg. Tåg till Derby går från London St Pancras och det var dit jag åkte.  En kvart innan tågets avgång var jag smått förvirrad över varför mitt tåg fortfarande inte syntes på informationsskärmarna. Efter att ha frågat informationsdisken fick jag reda på att jag var på fel tågstation. Jag sprang till tunnelbanan, hann precis med rätt tåg och det såg ut som att det skulle gå bra… stopp ett par minuter och det såg mindre bra ut. Jag hade fortfarande chansen att hinna i tid när jag väl var på rätt station, men kunde inte hitta rätt plattform. En minut efter tågets avgång var jag fortfarande på stationen. Det var bara att köpa ny biljett och ta nästa tåg. Jag var något arg på mig själv… Jag kom till slut till Bristol, bara en timme sen. Ross mötte mig på perrongen.

9 april: Det var strålande sol och nästan vindstilla. Ross och jag åkte från förorten han bor i till Bristols centrum. Vi promenerade runt, åt glass, kollade på båtar och vackra byggnader. Vi åt lunch på en pubb (vi satt ute). På kvällen gick vi till en annan pubb där jag träffade ett flertal av hans vänner.

10 april: Åter igen strålande sol. Jag och Ross bestämde oss för att spela tennis och njuta av solskenet. När kvällen kom hade mitt stackars ansikte blivit lite bränt. Vi åt middag på en pubb. Maten var god, jag åt någon typ av vegetarisk rätt med feta ost. Jag var mätt efter en tredjedel av min alldeles för stora portion. Vi skulle sedan ha gått och lyssnat på hans kompis DJ-set, men det blev istället en kväll inne.

11 april: Vi gick för att träffa ett par av Ross vänner på en pubb och blev sittandes där ett bra tag, pratandes om allt mellan himmel och jord (nästan).

12 april: Vi tog en tur till ett shoppingcentrum en bit utanför Bristol och spenderade dagen med att vandra runt i affärer.  På kvällen var det åter igen pubbdags med några av Ross andra vänner.

13 april: Fint väder och en tur till staden Bath väntade. Bath är en underbar stad, vacker och utan Englands typiska tegelstensbyggnader. Byggnaderna var i romersk still och staden ren. Vi kollade på de romerska baden i staden (byggda på en varm källa och mycket väl bevarade), åt lunch på en parkbänk och tog en båttur läng floden som rinner genom staden. Jag är förälskad i Bath. Tillbaka i Bristol tog vi en kväll inne.

14 april: Vi latade oss hela dagen och gick bara ut på kvällen eftersom några Ross kompisar spelade. Jag var inte helt förtjust i deras musik. De var skickliga och själva musiken var bra, men jag föredrar att kunna höra sångtexten. De var i alla fall trevliga.

15 april: Buss till Derby, jag pratade nog öronen av Ross under resans gång. Väl tillbaka i Derby fanns det självklart vänner att träffa.

16 april: En dag av lugn…

Bristol nästa

Så var det dags igen, tar idag flyget tillbaka till England. Det blir några timmars flygresa, sedan en tågresa innan jag är framme i Bristol. I Bristol väntar Ross och en vecka av... någonting? jag är inte helt säker på vad som är planerat, men han har nämn ett antal platser i Bristol, vilket inte säger mig något då jag inte vet vad de är eller vart de ligger. Efter en vecka i Bristol bär det av tillbaka till Derby.

Sverige har varit helt fantastiskt, jag har träffat några kompisar, firat påsk i Barsele och köpt nya skor. Nu är det bara att hoppas att Bristol blir lika lyckat.