Inte fullt så ledig

Många har undrat hur det kommer sig att jag har så mycket tid ledig, sanningen är den att jag inte har den tiden ledig. Jag läser ett flertal kurser samtidigt och har i varje kurs runt tre timmar schemalagda föreläsningar. Kanske inte så mycket föreläsningstid, men utöver den schemalagda tiden förväntas vi spendera 9 timmar till per kurs på studier. För tillfället läser jag 4 kurser, vilket ger mig 12 timmar schemalagd tid och 36 timmar icke schemalagd tid vilket ger mig 48 timmars studier per vecka. Och längden på loven? Jag förväntas studera under det mesta av dem. Nu låter det inte som om jag har fullt lika mycket ledigt längre, eller hur?

 


Kommentarer
Postat av: jon

Frågan är om du studerar själv lika mycket som du förväntas studera.



Det har ju en tendens att bli väldigt mycket ledigt i början då man inte har så mycket man kan göra och väldigt hektisk närmare tentaperioden då man inser vad man måste hinna med

2010-10-07 @ 13:50:31
Postat av: Jenny

Poäng, som tur är har mina föreläsare redan satt våra arbeten för att förhindra att vi gör allt i sista stund. Dessutom förväntas vi skriva en projektblogg online varje vecka så nu måste jag börja arbeta från första början :S

2010-10-07 @ 14:58:34
URL: http://lookingnorth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0