Hemlängtan

Det har snöat i Derby. Snö täcker hus och folk kastar snöbollar på varandra. Det är mysigt, men även lite jobbigt, inte bara på grund av halkan. Snön och prat om jul har gett mig hemlängtan. I söndags var det första advent och jag missade det, om ett par veckor är det Lucia och jag kommer att missa det med. Inga lussebullar, pepparkakor eller adventsljusstakar här i England. Jag längtar till Gamla Stans julmarknad, NKs skyltning, Stockholms gator täckta i snö och allt vad juletid i Stockholm innebär. Jag längtade inte hem lika mycket förra året, då var jag fortfarande nyfiken på Derby och upptagen med allt nytt. I år har jag haft mer tid att slappna av, mer tid att inse vad som inte finns i England. Jag längtar tills jul och nyår, till tid hemma i Sverige med familj ovh vänner. Jag längtar efter att klä julgranen, julmiddagen, Kalle Ankas jul och nyårsfirande. Mest av allt längtar jag efter familj och vänner jag inte har sett sedan i somras.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kan trösta dig med att just NKs skyltning i år var lite av en besvikelse. Inte särskilt julig och väldigt modern (nissarna chattar tex). Så det blev en besvikelse för min del. Fast man ska väl alltid se den någon gång :-) Inte långt kvar! Sedan får du baka lussekatter och bjuda mig och Johan på ^^.

2010-12-02 @ 09:07:31
Postat av: jon

Hur blir det, kommer du hem till nyårs? Följer hanen med?

2010-12-02 @ 13:53:19
Postat av: Jenny

Jag kommer hem, Ross har inte råd.



Tänkte försöka baka lussekatter och pepparkakor här, få lite av julstämningen :)

2010-12-04 @ 11:40:00
URL: http://lookingnorth.blogg.se/
Postat av: Ida

härlig header :)

2010-12-04 @ 19:32:32
URL: http://ipeterson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0