Första året avklarat

Första året avklarat! Terminen är ännu inte slut, men jag har lämnat in alla mina uppgifter och har därför inga föreläsningar jag måste gå till. Jag lämnade till och med in allt i god tid och kan nu njuta av en stressfri tid. Jag stannar här till 29e maj för att umgås med vänner innan det bär av hemåt. Jag kommer nu ha tid att slappna av i solen med vänner (när solen väl behagar stanna mer än en halvtimme). Det är någonting många har missförstått om England, vädret är inte konstant mulet och regn. Det råkar bara vara helt oförutsägbart. Ena sekunden strålar solen och nästa öser regnet ner. Det är smått irriterande att vakna och ta på sig shorts bara för att en timme senare tvingas byta till långbyxor.

 

Igår var det val här och på kvällen satt vi och kollad på en komikerdriven valvaka. Det var rätt underhållande. Resultatet var mindre underhållande, de flesta av mina vänner här hade röstat Liberal Democrats och de såg ut att ha en god chans att om inte vinna åtminstone får många röster. Icke då, Conservatives är i ledningen, följd av Labour. Varför folk fortfarande röstar på Labour kan jag inte förstå, partiet drog in Storbritannien i krig! Från vad jag sett verkar Lib Dem som bästa alternativet.

 

Förhoppningsvis blir det fler av dessa dagar.


Kommentarer
Postat av: Sara

Bra jobbat! Skönt att du kan slappa de kommande två veckorna i England och hoppas du får det soligt och fint!

2010-05-07 @ 17:59:43
URL: http://smuppra.blogg.se/
Postat av: Farmor

Bra planerat. Nu förtjänar du lite avkoppling.

2010-05-08 @ 10:25:00
Postat av: jon

ja, av vad jag sett (vilket inte är så mycket) så är liberaldemokraterna i GB det bästa alternativet.. Ska bli intressant hur de bildar regering nu när ingen har absolut majoritet.

2010-05-08 @ 15:17:13
Postat av: Jenny

Antagligen är de panikslagna ett tag, sedan inser de att det faktiskt går att samarbeta eller så har de omröstning.

2010-05-08 @ 17:50:20
URL: http://lookingnorth.blogg.se/
Postat av: Faster M

Vi i Varuträsk håller med Sara och gör vågen, nej jag menar måsen.

2010-05-09 @ 17:42:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0