Meadow Hall

Tog idag en tur till shoppingcentrumet Meadow Hall, en timmes resa bort. Tog tillsammans med en kompis tåget från Derby till Sheffield och från Sheffield ett annat tåg till Meadow Hall. Väl framme i Meadow Hall presenterades jag för två av kompisens vänner. Den ena av dessa vänner var gravid i åttonde månaden och varje gång hon fick syn på en bebis lyste hennes ansikte upp av förväntan. Det var trevligt att för en dag lämna Derby, se en annan bit av England. Jag var på jakt efter något att ha på mig till min kompis födelsedagsfirande, men hittade inget som inte var dyrare än vad det var värt. Det slutade med att allt jag köpt var lunch, ett par örhängen, ett par hårspännen och en nyckelring. 18.00 bar det av tillbaka till Derby. På grund av problem i tågtrafiken tog vi buss till Sheffield och väl där beslutade vi oss för att vänta en kvart extra för att slippa åka ett tåg smockfyllt med fotbollssupportrar. Det var värt det… Vi fick sittplatser.

Filur från spelet Little Big  Planet.
Min nya nyckelring, en filur från Little Big Planet.

Kommentarer
Postat av: jon

Du hade väl inte råd att köpa något om du köpt bilder för 125 pund! Har fortfarande inte kunnat smälta det riktigt :)

Först för den delen.

2010-03-21 @ 00:10:55
Postat av: Sara

Välkommen tillbaka till tronen Jon!



Woho en bild! Efterlängtat! Lustig figur det där. Kul att se mer av England :-)

Kan tänka mig din kompis gravida kompis. Har en kusin som får sitt andra barn när som helst (väntad på måndag) och en brorsa som får sitt andra (biologiska) barn om ett par veckor :-)

2010-03-21 @ 00:42:50
URL: http://smuppra.blogg.se/
Postat av: faster Magdalena

Örhängen är en bra grej att köpa. Man kan oftast hitta dem till rimliga priser. Sedan är det lättborttappade vilket gör att man med gott samvete kan köpa ett nytt par vid nästa marknad. Mitt senaste är från Jockmocks marknad för en månad sedan. Köpt av en tvättäkta same. Ännu ej borttappad. Örhänget alltså, inte samen.



2010-03-21 @ 15:00:40
Postat av: Jenny

Jon, jag betalade bara hälften av fotona... Men du har rätt, jag lätt bli att köpa något som var dyrt. Örhängen, hårspännen och nyckelring är billiga saker.



Magdalena, jag tappar alltid bort örhängen. Oftast bara ett av dem så jag äger en massa udda örhängen. Så du har tappat bort samen?

2010-03-22 @ 01:59:17
URL: http://lookingnorth.blogg.se/
Postat av: fastern

Jo just nu är samen borttappad men finns nog att finna nästa år igen på marknaden i Jokkmokk. En annan bra grej att handla på marknader är mat. Ingen tung packning att dra på om man äter upp den på en gång. Å andra sidan, en liten god ost eller delikatesskorv får alltid plats i handväskan. Bra att ha sen på kvällen.

2010-03-22 @ 11:38:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0