Nya skor och sopsäckar

En vecka har gått sedan sist jag skrev. En vecka och allt är fortfarande bra. Har idag skrivit på kontrakt så att jag har en liten enrumslägenhet till nästa läsår. Antalet papper som behövdes skirvas på kändes lite löjligt. Jag var till och med duktig nog att be om kopior på alla papper. Sedan bar det av in till centrum för att leta skor. Av någon märklig anledning tycks alla mina vardagsskor gå sönder efter bara ett par månader var. Nu har jag i alla fall tre par nya skor, självklart är alla någorlunda billiga. Tillsammans gick de på 33 pund (strax under 400 kr). Vi får se hur länge dess skor håller.

Ikväll ska jag klä mig i sopsäck. Några av mina kompisar kom på den märkliga idén att vi skulle klä oss i sopsäckar och dricka hemma hos en av oss. Nu är det bara att hitta en sopsäck och göra en klänning av den. ^^


Kommentarer
Postat av: Johan

FÖRST!

2010-02-10 @ 23:18:51
Postat av: Sara

Haha älskling då, du måste ju kommentera texten också!

Skönt att du får en liten lägenhet nästa termin! Jag skulle inte stå ut i korridor :-p Vet du hur lägenheten kommer ligga i förhållande till skolan?

Ha så kul med sopsäckarna....

2010-02-10 @ 23:51:24
URL: http://smuppra.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jepp, ligger 10-15 min from två av bygnaderna, 20-25 min från huvudbyggnaden. Det är nära nog :)

Hade det kul med sopsäckarna, lyckades tillverka en ganska snygg klänning med en sopsäck och häftstift.

2010-02-11 @ 11:56:40
URL: http://lookingnorth.blogg.se/
Postat av: jon

25 min?!?!!! Oacceptabelt! själv har jag (till fots) 8-9 minuter till mitten av uni. I längsta laget tycker jag.



Sara: inget ont om korridor. Delad matlagning kan vara jobbigt men har man kokvrå som jag hade i sitt eget rum är det inga problem alls. Jag bor hellre i kollektiv som nu än ensam.



Jenny igen:Enligt vad jag kan se från facebook var festen rätt spårad. Nice!

2010-02-11 @ 16:58:35
Postat av: Sara

Jo kanske det Jon. Fast jag har aldrig bott själv.

Själv har jag som minst 45 minuter med tunnelbana (då kommer jag på fel sida om universitetsområdet också). Klart i längsta laget!

Får spana in facebook korten då. Men måste hjälpa johan med maten nu.

2010-02-11 @ 17:48:54
URL: http://smuppra.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Måste säga att du lyckades riktigt bra med sopsäcken!

Kul med lägenheten också. Det kan ju vara rätt så skönt med en promenad på morgonen (så att man vaknar till).

2010-02-11 @ 21:42:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0