Alla Hjärtans Dag

Jag har aldrig varit ett stort fan av  Alla Hjärtans Dag, men inte heller har jag haft något emot den. Jag har alltid tänkt att det inte borde spela roll vad för dag det är, man kan visa att man älskar varandra vilken dag som helst. Alla Hjärtans Dag är dock en bra ursäkt för att gå ut. Jag och Ross gav inte varandra rosor, choklad eller kort. Istället bjöd han mig på bio och på restaurang. Filmen vi såg var Studio Ghibli filmen Ponyo. Vi såg den i vad som kallas Director’s Lounge. Något dyrare biljetter, men man har tillgång till en bar innan filmen och man får ta med sin mat in i salongen. Platserna var mycket bekvämare än i de vanliga salongerna. Filmen själv var fantastisk. Jag älskar alla Studio Ghibli filmer, men den här var något av det sötaste jag någonsin sett. Det är definitivt en film jag rekommenderar.

Vi hade många timmar mellan bio och restaurang så där emellan drack vi gick vi till ett kafé, promenerade runt lite och andra småsaker. Restaurangen han tog mig till hette Old Orleans och var som man kanske kan gissa en restaurang med mat från södra USA, området där New Orleans ligger. Vi hade en väldigt trevlig servitris och maten smakade gott. Efter restaurangen gick vi tillbaka till Ross rum och såg på American Psycho, drack varm choklad och pratade. Det var i helhet en väldigt lyckad dag.


Kommentarer
Postat av: Ingrid

Förtst!

Åh, den filmen är verkligen fin. (Ponyo alltså, inte American Psycho).

2010-02-16 @ 13:32:41
Postat av: Johan

Andra!



Låter som en trevlig alla hjärtans dag. Jag och Sara lagade middag tillsammans och såg på bio, men det har du antagligen redan läst på saras blogg eller nått :)

2010-02-16 @ 21:57:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0