Och så var jag tillbaka igen

Nu är jag tillbaka i England igen och det är dags för bloggandet att tas upp ordentligt. Jag har idag fixat internet till min lilla lägenhet. :)

I fredags morse steg jag upp vid femtiden för att hinna med mitt flyg med god marginal. Jag hann med flyget och tåget efter det. Vid halv två anlände jag i Derby, tog bussen till centrum och promenerade sista biten till kontoret för firman jag hyr lägenhet av.  Det var tungt och svettigt, armarna kändes som bly. Jag fick i alla fall min nyckel och började färden mot min nya bostad, även denna färd var tung och svettig. Lägenheten jag tillsist kom till var till att börja med en besvikelse, så liten och tom. när jag väl packat upp ordentligt blev det genast mycket bättre, men det orkade jag inte göra på en gång. Magen skrek efter lunch och jag följde dess skrik och promenerade in till centrum, panini med mozzarella och peperoni på ett litet kafé mm… Sedan träffade jag Ross igen efter att han slutat jobbet och på kvällen träffade vi ett par kompisar. Jag stupade snabbt när det var läggdags. Nästa dag var det dags för införskaffning av saker till lägenheten, köksredskap och sådant. Sedan dess har lägenheten blivit mycket mysigare, men väggarna är lite kala.  Det är bara att sätta igång med att piffa upp stället lite.

Mitt lilla skrivbord

Sängen

Köksvrån

Dusch

Toalett


Kommentarer
Postat av: Anonym

Bra bloggat Jenny! :-D

Tycker det ser bra ut med möblerna på plats, storleken kan jag ju inte uttala mig om dock :-)

2010-08-09 @ 20:46:59
Postat av: Sara

...tycker jag... Hehe...

2010-08-09 @ 20:48:06
URL: http://smuppra.blogg.se/
Postat av: Sara

...tycker jag... Hehe...

2010-08-09 @ 20:48:06
URL: http://smuppra.blogg.se/
Postat av: Gertrud

Din lägenhet ser trevlig ut tycker jag! Hoppas du kommer att trivas bra där.

2010-08-10 @ 22:03:29
Postat av: jon

Du skojade inte när du skrev "litet skrivbord" !!

2010-08-11 @ 10:48:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0