National Insurance Number

Wow, det är mycket lättare att söka jobb här i Derby än i Stockholm. Har en intervju för ett barjobb imorgon och en intervju för ett McDonaldsjobb på onsdag. Jag har även lyckats dela ut mitt CV till ett flertal affärer.  Ända krånglet är att jag behöver skaffa ett National Insurance Number av lön och skatteskäl. Som EU-medborgare har jag samma arbetsrättigheter i England som alla engelsmän, men för att fåmin lön behöver jag ett National Insurance Number, britterna får detta när de fyller 16 år. Jag har bokat tid för en intervju jag måste genomgå för att få numret, men intervjun tar inte plats förrän den 25e. Det är bara att hoppas att mina potentiella arbetsgivare tycker att det är okej att vänta till dess med min lön.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0