Hejdå kära Sverige

Sommaren lider mot sitt slut, eller nej, Sverigetiden lider mot sitt slut. Det känns lite som att sommaren är slut nu när jag ska tillbaka till Derby, men det är ju nästan en hel månad kvar innan sommaren tar slut och ännu en till månad innan pluggandet sätter igång. Jag åker tillbaka delvis för att jag saknar Ross, delvis för att flytta in ordentligt och delvis för att söka jobb. Nu på sista dagen innan avfärd har jag träffat en kompis jag inte sett på år och dar (1 år och en sommar),  umgåtts med familj och packat. Jag får max ta ha ett handbagage på 8 kg och 2 incheckade väskar på 23 kg vardera. Detta innebar viss omstuvning av väskorna för att rätta till vikten.

Flyget går tidigt imorgon. Boarding sker vid 07.30 och avgång vid 07.55. När jag anländer på Heathrow har jag ett par timmar på mig att ta mig till St. Pancras tågstation för att hinna med mitt tåg till Derby. I derby ska jag hämta ut nyckel och flytta in mina saker i min nya enrumslägenhet (kök och sovrum i samma rum). Ross blir det av att träffa efter kl 16 då han blir klar med jobbet. Sedan får man se vad som händer med dagen.

Hejdå kära Sverige, sommaren har varit ljuv. Vi ses till jul.


Kommentarer
Postat av: Sara

Känns konstigt att du inte är här längre. :-/

Bilder på nya lägenheten kräver vi när då fått i ordning (och internet!). Kom på att vi nog glömde byta bilder? Eller dvs få bilder av mig?

Twitter och detta inlägg var alltihop läst innan midnatt ;-)

2010-08-06 @ 11:30:23
URL: http://smuppra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0