Skolarbete

Vad gör man i England? Vad är skillnaden mellan England och Sverige? Om jag ska vara ärlig så är det nog inte så stora skillnader. Man går på pub oftare i England, varorna i mataffären är inte exakt dem jag är van vid och man ätter mer pommes frites. Det verkar i helhet som om vanorna här är smått mer osunda än i Sverige, men i övrigt märker jag inte så mycket. Kanske finns det fler skillnader, men jag har sedan jag kommit hit tampats med det faktum att jag helt plötsligt har flyttat hemifrån och börjat på universitet. Dessa förändringar är för mig större än att ha flyttat mig från Sverige till England.

 

Idag har jag inte gjort något speciellt utan mestadels arbetat med skolarbete. Det är nog snarare så att jag försökt koncentrera mig på skolarbete, men jag finner det så otroligt tråkigt att leta information till uppsatser så det har blivit en hel del lek istället. Igår var jag snäppet bättre och lyckades koncentrera mig på skolarbete... Ett tag... Sedan var det ut för att fira min pojkväns kompis födelsedag, föreläsning på kvällen och tillbaka ut för att fira kompisen. Imorgon ska jag definitivt lyckas koncentrera mig på skolarbete! Ingen lek för Jenny imorgon. En tråkig dag väntar...


Kommentarer
Postat av: Sara

Å din första reklamkommentar suck



Jo, men man behöver tråkiga dagar för att uppskatta de roliga.



Okej, men vad tycker du är skillnaden mellan universitetslivet och gymnasiet? Hur är det att ha flyttat hemifrån? Visst visst, du kanske tänker att vi har gjort det och redan vet? Jo men vi är inte du ju. Jag uppfattar kanske universitetslivet annorlunda. Frågar för att ge dig idéer på vad du kan skriva om :-P



Idag är min termins första tenta, uppe med tuppen och 12 idag är jag överlyckligt skulle jag tro!

2009-10-15 @ 07:14:53
URL: http://smuppra.blogg.se/
Postat av: Johan

Det är rätt stor skillnad mellan universitet/högskola och gymnasium och det tar en stund att komma in i det. Försök hitta något du tycker är lite extra kul och lägg ner lite extra tid på just det, man måste komma in i att det är mera att göra.

2009-10-16 @ 08:19:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0