Frukost

Ni vet allt ni hört om Engelsk frukost? Korv, bacon, ägg... Det är tydligen sant. Jag skämtar inte, engelsmännen tror allvarligt talat att dessa varor är frukostmat. Jag har alltid trott att detta var ett skämt, något som inte vanliga engelsmän åt åtminstone, men icke då. Jag samtalade med min pojkvän för ett tag sedan och kom in på ämnet frukost. Han förklarade för mig att en riktig frukost innehåller bacon, korv, ägg och även bönor. Till att börja med trodde jag att han skämtade med mig, men snart insåg jag att han var seriös. Han hade samma reaktion när jag förklarade att frukost vanligtvis består av mackor eller yoghurt (mjölk eller fil går också an) med flingor. Här har vi en klar skillnad mellan England och Sverige: frukosten. Jag föredrar helt klart svensk frukost. Korv, bacon, ägg och sånt är inte frukostmat.

Kommentarer
Postat av: Sara

Tack för kategorin ;-) Trodde inte heller "vanligt folk" åt sådant utan mer som typ hotellfrukostar. Men vad äckligt att äta det på morgonen :-P Fast ur kolhydratstänk är det nog bra även om jag klart föredrar youghurt och flingor då. Fast jag äter ju helst mackor och oboy...



Kul att du kommenterade :-) Mjo, nu är det inte så jobbigt utan man är van att tänka på det. Som när jag läste om deras frukost, då gjorde jag en snabb utvärdering av om jag kan äta det.

Det är faktiskt inte så jobbigt med diet, inte i jämförelse med bantning där vi anser att man bara får äta en viss mängd mat. Vi får ju äta hur mycket vi vill! Johans kompisar är dock förvånande över att han till varje måltid har sallad, rotfrukter eller frukt. Det låter inte riktigt som din bror va?



Låter som du har det bra du också! :-D

2009-10-07 @ 17:11:27
URL: http://smuppra.blogg.se/
Postat av: jon

jag vet inte, jag tycker det lät rätt gott med engelsk frukost. Kanske inte korv.. Men när jag kommer och hälsar på dig Jenny, när det nu blir, om det blir (det hoppas jag blir av) så ska jag ha engelsk frukost.

2009-10-08 @ 13:16:24
Postat av: Sara

Om jag är välkommen på besök kan jag ta med mig svensk frukost åt dig ;-) (försöker flirta in mig här).

2009-10-12 @ 21:43:32
URL: http://smuppra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0