En måndag

Det här med att blogga är svårt. Jag anser inte att mycket händer i mitt liv. Inte mycket som är intressant för andra åtminstone. Varför skulle någon vilja veta att jag har ritat en "mutant ninja turtle" till ett skolprojekt? Eller att jag börjar få slut på stift till mina stackars stiftpennor? Inte särskilt intressant för andra kanske, men det är sådan som händer i mitt liv... Utöver den att jag i torsdags kväll var på bio, har kollat på diverse filmer under helgen, har ett element som vägrar bete sig som det ska och att jag behöver skaffa en brittisk bank. Usch för vardagliga händelser.

Idag har jag i alla fall ägnat mig åt lite nyttigheter. Först var det ju föreläsningar, sen var det allmänt skolarbete och annat nyttigt. Mest imponerande (och minst krävande) är nog ändå detta; jag ringde brittisk tv-licens och talade om för dem att jag inte behövde någon licens, jag har ingen tv! Väldigt enkelt att göra, tog lite viljestyrka att lyfta på luren dock. Jag tycker inte om att ringa folk, framförallt inte företag. Nej, nu ska jag belöna mig själv för mina bedrifter; dags för choklad!


Kommentarer
Postat av: Johan

Låter juh inte så o-intresant ändå. Lägga upp bilden du ritade kanske? passar bra in i läsningen :) Själv har jag haft artificiel intelligens redovisning, så då var man förhoppningsvis klar med den kursen iaf. Har ni någon tv i koridoren eller något? känns underligt att leva utan tv, även om jag å sara inte kollar så mycket så är det skönt att ha en tv då å då.

2009-10-19 @ 21:06:42
Postat av: Sara

Gillar inte heller att ringa företag. Har ett sådant ärende som ligger och väntar. Eller ja, jag ska säga upp mig från det företag där jag är anställd. Drar mig lite för det.



Haha, good girl. Choklad är en bra belöning :-D Vad såg du för film på bio? Är det någon som går här? Vad kostar det att gå på bio där förresten. Är det likt sf?

Alltså grejen är att det verkar jättetråkigt att skriva om, men vi som inget sett och inget vet tycker små detaljer är jättespännande. Vi vet ju knappt hur du bor. Hur många ni är i korridoren osv. Hur mycket plats har du i kylen, har du frys?



Och känns det fortfarande bra med pojkvännen? :-)

2009-10-19 @ 21:11:45
URL: http://smuppra.blogg.se/
Postat av: jon

Johan: Intressant! Det har jag också läst. Vilken del inom AI, och har du programmerat ngt själv?



Jenny: Även tråkiga saker kan vara intressanta att höra om. Lägg upp bilder på dig och dina vänner, din skola, Du och din PV, vad du gjort i skolan.



Nu är klockan 21,19 och jag kom just hem från skolan. Skjut mig långsamt. En dag kvar.

2009-10-20 @ 21:19:56
Postat av: Johan

Jon: Har läst en almänn kurs om AI, tar upp alla möjliga saker. Funderar på att gå någon kurs eller två om Artificiella neuron nät eller maskininlärning. Kodade en sokoban-ai som slutprojekt(http://en.wikipedia.org/wiki/Sokoban). Önskar jag hade tid för att skriva en schack-ai, vore kul att mäta sig med andra som finns på nätet men den tiden har jag tyvärr inte. Vore juh annars en kul grejj att göra i stugan hos farmor och farfar i sommar kanske? typ skriva en var och tävla eller nått :P

2009-10-21 @ 23:29:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0