Bara några få dagar

Så var det dags för nästa inlägg. Det har hänt lite saker de senaste dagarna. I måndags började föreläsningarna på riktigt. Jag har troligtvis världens underbaraste schema. På måndagar har jag föreläsningar mellan 9.00 och 13.00. På tisdagar har jag en föreläsning mellan 18.00 och 21.00. Jag är helt ledig både onsdagar och torsdagar. Fredagar har jag två föreläsningar (9.00-13.00 och 14.00-15.00). Två helt lediga dagar varje vecka, underbart.

 

Jag inget emot mina föreläsningar. Jag älskar dem. Jag älskar att få lära mig 3D modellera och animera. Jag älskar att det mest teoretiska av mina ämnen är ludologi; läran om spel. Jag älskar att tecknande är en del av mitt skolarbete. Nog finns det saker som är mindre positiva; t.ex. så är två av mina föreläsare tråkiga människor, men ämnena är roliga.

 

Så vad har jag haft för mig under all min lediga tid då. Vad har jag gjort med alla mina timmar av absolut ingenting? Jag har njutit. Jag har promenerat runt i Derby, hittat Elms Street (Nightmare on Elms Street?), funnit mitt saknade havregryn, fixat min kamera (nu kan jag lägga ut bilder(om jag tar några)), varit ute med vänner, skaffat brittiskt SIM-kort till mobilen och skaffat brittisk pojkvän. Ja, ni läste rätt; skaffat brittisk pojkvän.

 

Det är en lögn att britter är fula. Nog finns det fula britter, men det finns också drop-dead-gorgeous britter och vanliga britter. Nu ska jag inte skryta och säga att han faller i drop-dead-gorgeous kategorin, men han är definitivt inte ful. Hur gick nu detta pojkvänsskaffande till då? Han bor under mig och går på samma linje som en av mina rumskamrater. Han är vän med alla mina rumskamrater och har varit över här många gånger. Enligt två av mina rumskamrater flörtade vi med varandra i måndags, men det var igår kväll när jag, han och ett flertal andra var ute som det började. En oskyldig handhållning, en kram och en kyss och nu har jag pojkvän.

 

Tänka sig vad som kan hända på bara några dagar...


Kommentarer
Postat av: Johan

Ojoj, stora omställningar här... Först flyttar du till england och nu skaffar du pojkvän! Vad händer om 1-2 månader?! Nästa svenska astonaut kanske? Kul att du har det bra, men nu får du faktiskt ta å lägga upp bilder. Vi som inte är där eller har vart där vill gärna se hur det ser ut!



/Johan

2009-10-01 @ 20:06:06
Postat av: Sara

Hahaha här går det snabbt! Då måste vi ju bara få se bild på denna kanske-inte-drop-dead-gorgeous-pojkvännen! Och du... det är väl oftast så att man tycker att pojkvännen ser bra ut? :-P

Gah, frustrerande att inte få träffa honom. Jag blir så sjukt nyfiken på folks pojkvänner :-P



Skönt schema förresten och kul att skolan uppfyller dina krav! Jo, tråkiga lärare kommer man nog aldrig undan helt :-P



Ha det gott!

2009-10-01 @ 20:08:16
URL: http://smuppra.blogg.se/
Postat av: jon

OJ här händer det saker hör jag.

2009-10-02 @ 10:30:24
Postat av: Ingrid

Galet! Jag blir så glad när jag läser din blogg, speciellt när du smyger in nyheter så där! Härligt, men nu får du ta och lägga upp lite bilder, annars kommer vi (jag) gå åt av nyfikenhet.



Ha det bra!

2009-10-02 @ 21:46:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0