Utflykter och avslappning

Ännu en vecka har gått. Trotts att jag saknar alla där hemma har jag ännu inte drabbats av hemlängtan. Jag tycker om England, jag tycker om Derby. Trotts att jag är storstadsbarn så räcker Derby till. Det är ingen stor stad, men inte heller är det en liten by. Jag trivs här, men det kan bero på människorna. Tydligen är Derby en lugn stad och trevlig stad, jämfört med de platser mina vänner kommer ifrån åtminstone. Jag kan nog håla med, men det är en väldig massa studenter här. Eftersom det finns så många studenter finns det även en väldig massa pubbar,klubbar och snabbmatsställen. Det innebär också att det finns ett flertal små budgetaffärer med skräp. Jag älskar det.

I tisdags var jag i London för att teckna i Brittiska museet. Att skicka en grupp 3D konstnärer till ett museum är smått underhållande. Alla var utrustade med kameror. Alla tog foton, de flesta av dessa foton var av golvet, brandalarm och annat som går att använda som texturer i modellering. Vi fick ett flertal frågande blickar av turisterna som faktiskt tog foton av verken. I helhet var det väldigt underhållande. Jag måste dock varna för att Tates (annat museum) gratisutställningar inte var något speciellt. Visst fanns det intressanta verk, men de kostande utställningarna verkade mycket intressantare.

I fredags var jag också på utflykt för att teckna, denna gång till ett sjukhus i Derby. Efter att ha hittat till sjukhuset fick vi en säkerhetsföreläsning. Inga kameror och öppna inte stängda dörrar. Öppna inte stängda dörrar... Tydligen fanns det polishundar och poliser med vapen bakom en del av dem. Efter säkerhetsförelsningen leddes vi till en övergiven del av sjukhuset. Det var som hämtat ur en zombiefilm ett zombiespel. Det var intressant att se, men rätt tråkigt att teckna. Jag har aldrig riktigt tyckt om att teckna rum och saker.

I helhet har det varit en väldigt intressant vecka, men med inslag av lugn emellanåt. Igår spenderade jag till exempel hela dagen med att rita, titta på film och leta intressanta bilder på nätet. En väldigt avslappnande dag, perfekt så här i slutet på veckan.

Kommentarer
Postat av: jon

Låter intressant! Själv var jag här i torsdags: ochluftbevakning" rel="nofollow">http://sv.wikipedia.org/wiki/Stridsledningochluftbevakning



Oerhört intressant! Men något tal om att fota och skissa av var det inte. Då skulle man ligga djävligt brunt till.

2009-11-08 @ 21:49:46
Postat av: jon

länken funkar inte! här är en ny: http://sv.wikipedia.org/wiki/Stric

2009-11-09 @ 12:30:18
Postat av: Jenny

Verkar ändå kul. Varför var du där?

2009-11-10 @ 23:43:20
URL: http://lookingnorth.blogg.se/
Postat av: Johan

Låter ganska behagligt... Läser en kurs som borde vara ganska likt det du läser nu. Speldesign heter den. Design så menat att man designar själva spelet och inte "artworken" dock.

2009-11-11 @ 18:24:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0