Tvättmaskiner och kaffe

Jaha, ännu en vecka har gått och vad har skett? Inte särsksillt mycket. Jag har dock lärt mig att tvättmaskiner är av ondo och att saker i studentboenden är av dålig kvalité. Det är kanske fel att säga att jag lärt mig dessa saker, jag har egentligen bara återupplevt dem. För ungefär en vecka sedan var det extremt kallt så Ross stängde fönstret. Fönstret stängdes, handtaget flög av. Metallen som sammanfogade fönstret och handtaget bröts av. Dålig kvalité. En av mina rumskamrater lyckades även dra sin garderobsdörr från garderoben, en annan har ett trasigt fönster, min ena lampa blinkar och Ross spis och ugn behöver tändas manuellt med tändare. Sedan är det tvättmaskinerna... Man betalar med mynt för att använda dem. Dock fungerar inte alla mynt så det är alltid en väldig massa krångel med att växla till sig rätt mynt. Sedan var tvättrummet stängt under fyra dagar nyligen så om vi ville tvätta fick vi pallra iväg till ett av de andra studentboenden. Knappast att jag tänkte göra det så när tvättrummet öppnades igen fyllde jag en av maskinerna med i princip alla mina kläder, handdukar och lakan. Sedan började maskinen krångla. Först vägrade den acceptera mina mynt, sedan fastnade mynten och när maskinen väl fungerade bestämde den sig för att det var roligt att ta en paus när min tvätt nästan var klar. Jag hade dock mer tur än andra, min maskin blev i alla fall så småningom klar. En annan tvättmaskin stannade helt och tjejen som använde den fick vänta länge innan hon fick tillbaka sin tvätt (efter mycket krångel).

Sen finns det annat som inte är helt underbart med studentrum. Pulverkaffe... Nu har jag dock löst detta problem genam att köpa en extremt billig kaffebryggare (7.99 pund). Trotts krångel så tycker jag om att bo här, speciellt nu när jag har riktigt kaffe...

Kommentarer
Postat av: jon

välkommen till studentvärlden. Du ska dock veta att det där du beskriver är lite värre än svensk standard, även om det ser ut som ryssland här. Snön har smält bort här förresten, uppe i lule. Suger stenhårt.. Mörkt som mordor. När jag tänker tillbaka minns jag nog inte när jag såg solen senast.



Förresten, nyårs verkar bli hos oss Friströms. Jag tror er familj ska hit också. Blir kung! Finns massor att göra, och mkt plats. Jag hoppas du kommer! Det finns säkert plats för din skäggigare hälft också om du skulle vara på det humöret.

2009-11-20 @ 02:18:09
Postat av: Jenny

Studentvärlden har dålig kvalité, men allt är billigt så det är okej. :)



Min skäggigare hälft kommer troligtvis att dyka upp. Han funderar i alla fall på att göra det. Kan bli intressant.

2009-11-21 @ 11:55:26
URL: http://lookingnorth.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Det verkar som om både du och jag har haft en vecka med saker som inte fungerar. Min cykel har bestämt sig för att luft i däcken och fungerande bromsar är överskattat. Men bilen tar nog priset.



Jag skulle besikta bilen (den "nya vita") igår... det tog inte lång tid innan jag hörde dom säga "kolla här, ska det verkligen se ut så?" och "jag tycker om när det är riktiga fel!"

2009-11-21 @ 12:07:05
Postat av: Ingrid

Jag hoppas han kommer, vore kul att träffa honom!

2009-11-21 @ 12:08:31
Postat av: Jenny

Hoppas också han kommer :)



Ugh, saker verkar gå sönder allt på en gång. Vad var fel på bilen förresten?

2009-11-22 @ 11:31:45
URL: http://lookingnorth.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Handbromsen och spindelleden till ena framhjulet. Men jag fick köra hem i alla fall! Vi har en hel månad på oss att fixa felen, sen blir det körförbud.



2009-11-22 @ 21:25:41
Postat av: Sara

Låter illa med bilen Ingrid... :-P



Och "skäggige vän". Det gör ont i nacken när jag skrattar men det var värt det. Fantastiskt uttryck.

Skit också. Ska jag behöva snacka engelska när hela släkten hör också? :-( Han kan inte möjligtvis svenskt teckenspråk? Eller brittiskt iaf?

Nej, men det vore kul att träffa metallskrotet :-)



Och studentlivet i England låter kul... tvättmaskinerna tar ju dock priset. Har ni ingen hyresvärd som kan ge er ordentliga maskiner? :-P

2009-11-23 @ 21:09:15
URL: http://smuppra.blogg.se/
Postat av: Johan

Precis, våran har fixat tvättmaskinerna exemplariskt. Och bäst av allt: Det är gratis.

2009-11-24 @ 00:47:41
Postat av: Jenny

Vi har folk som fixar saker åt oss, men inte så snabbt alltid och saker här tycks vara väldigt lågbudget...



Det verkar som om Ross troligtvis inte kommer till nyår, sån ni får träffa honom någon annan gång. Sara, tyvärr, det enda språk han kan är engelska.

2009-11-24 @ 13:45:41
URL: http://lookingnorth.blogg.se/
Postat av: Johan

Synd att de tänker kortsiktigt, vore ju bra att investera i lite dyrare saker som håller mycket längre...



Trist att han inte verkar komma, nästa möjlighet är väl typ sommarlovet... :-P

2009-11-24 @ 14:11:14
Postat av: Sara

Och den senaste kommentaren var skriven av mig. Har kapat Johans dator bara...



Förresten älskling, vad söt du är. Jag hoppas vår hyresvärd kan fixa vår diskmaskin också! :-D (gratis såklart)

2009-11-24 @ 14:13:25
URL: http://smuppra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0