Oj, redan?

En termin har gått. En termin? Tiden har gått väldigt snabbt. Det känns som bara en vecka sedan klev av tåget här i Derby. Det känns dock som om jag känt folket här flera år. Jag är så van vid både stan, folket och universitetet, men ändå känns det som om tiden har gått väldigt snabbt. Det är väl sant antar jag, tiden går snabbt när man har roligt. Ikväll är min sista kväll i Derby för terminen, imorgon tar jag och Ross tåget till Bristol.

Jag ska ikväll först äta god middag med många av mina vänner här och sedan bär det av till en sista utekväll. Klubben vi ska till har vi besökt tidigare. Den heter Mosh och är uppdelad i tre våningar: EMO, metal och indie. Trevligt att slippa pop och hiphop.

Imorgon är det tåget till Bristol, om fem dagar tar jag tåget till London och därifån flyget hem. Fem dagar kvar. Tiden går väldigt fort.

Kommentarer
Postat av: jon

välkommen tillbaka till landet Lagom, köttbullarnas och knäckebrödets rike.



Breaking news, det här hände medan jag skrev på det här blogginlägget: Vi hittade ngt sorts getingbo här i lägenheten.



Livet på forskarvägen är fullt av överraskningar

2009-12-19 @ 12:08:44
Postat av: Sara

Ojoj, fattar inte att du kan vara så snabb Jon! Och, läskigt med getingbo, fast det lär väl inte finnas några getingar nu? Och getingar återvänder aldrig till samma bo (min farmor upptäckte ett getingbo på övervåningen under hösten och det var vad anticimex, så det var bara att låta de sista tappra getingarna svälta ihjäl).



Bristol.. Är pojken därifrån? Visste inte att du skulle ta en tur dit nu. När du passerar London får du akta dig för terroristattackerna tidningarna skrivit om här (planerade). Vore ju riktigt tråkigt om du kom hem och sa att du dött i en terrorattack!

Så kan vi inte ha det.



Ses på... onsdag! :-D

2009-12-20 @ 23:09:01
URL: http://smuppra.blogg.se/
Postat av: Johan

Ja, bristol? nu vill vi ha en förklaring.

2009-12-21 @ 10:03:27
Postat av: Sara

Och jag hoppas att du förstod min sjuka humor :-)

I min familj har vi nämligen alltid sagt saker på det sättet. När vi var små och skulle gå och bada med kompisar sa föräldrarna "kom inte hem och säg att du har drunknat för då blir jag arg" till oss.

Så, ta inte illa upp av det jag skrev ;-)

2009-12-21 @ 10:44:18
URL: http://smuppra.blogg.se/
Postat av: Jenny

det ska mycket till innan jag tar illa upp Sara :)

Jepp, Ross är från Bristol.

Getingbo i lägenheten? Tycker inte om getingar... ondskefulla varelser

2009-12-24 @ 14:29:23
URL: http://lookingnorth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0