Inlämmningar och shopping

För tillfället är jag upptagen med ett antal olika inlämmningsuppgifter i olika kurser. Jag har en uppgift som ska vara inlämnad nästa torsdag, två till nästa fredag och en till onsdagen efter det. Mängden arbete jag har att göra är enorm, men värst är att en av dessa uppgifter är ett grupparbete. Nackdelen med grupparbeten är att det alltid finns någon i gruppen man stör sig på och att det alltid tar en evighet att få saker gjort. Nu har vi äntligen (efter ca en månad) kommit igång och det är någorlunda roligt. Vad det är för arbete? Machinima... Machinima är en film tillverkad i ett spel. Vi har skrivit vårt eget manus till vår egen storyline, tillverkat ett storyboard och filmat det mesta. Idag spelade vi in röster. Det var... intressant... Filmen kommer vara runt 5 minuter lång, utspeler sig tusen år in i framtiden och handlar om en grupp totalidiotiska soldater som i strid med snobbiga rymdpirater. Vid det här laget borde ni förstå hur seriös vår film är. Om jag sedan lägger till att våra soldater består av en ilsken sergeant, en korkad löjtnant, en feg menig, en robot och en redneck sniper borde ni just nu höja på ögonbrynen och undra vad som är fel med oss. Kanske undrar ni inte det riktigt än, men ni borde.

And now for something completely different... Tydligen är rött för tillfället ute, åtminstone när det gäller klänningar. Jag spenderade över en timme med att gå igenom så många klädaffärer jag kunde på jakt efter en röd klänning. Allt jag såg var svart, blått och lila... Inget emot dessa färger, men det är jul och jag vill ha en röd klänning. Dåligt av modefolket... Dåligt...


Kommentarer
Postat av: jon

ahh grupparbeten.. att lära sig hata sina vänner.



Okej helt så illa är det inte alltid. Dessutom blir man bättre på det och man hittar personer man jobbar bra ihop med också. Fick en 5a i båda mina grupparbeten i höst.. känns stabilt



Än en gång kommenterar jag först :D Ja sa ju att du skulle få en fin prioriterad plats i min bokmärkesrad!

2009-12-04 @ 07:55:39
Postat av: Sara

Hade redovisning i grupp idag men vi gick jättebra ihop fast vi aldrig träffats innan så det var superskönt. Men annars håller jag med er och det är lite jobbigt för alla grupparbeten vi fått hittills har vi blivit tilldelade, ingen chans att välja några man känner och gillar... Fast det har gått bra ändå...



Rött ute? I dec? Skumt. Tur att jag har ett antal röda klänningar i garderoben då :-P

Ska du ha den vid något spec tillfälle?

2009-12-04 @ 22:50:53
URL: http://smuppra.blogg.se/
Postat av: Jenny

Känner mig smickrad av att ha fått en fin plats i din bokmärkesrad Jon. :)



Grupparbeten går bra ibland, men för det mesta är de irriterande. 5a i båda? det låter väldigt bra.



Upptäckte att rött inte var helt ute, det var bara det att alla röda klänningar var fula och totalt överskuggade av mängden svart och lila. Hittade till sist en röd klänning i en av de där småbutikerna som finns gömda här och var och struntar i trender.

2009-12-05 @ 13:53:42
URL: http://lookingnorth.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ändå att jag saknar grupparbeten lite. I brist på nått vettigt att göra.



Kul att du hittade en klänning till sist. Skulle du ha den till något speciellt?

2009-12-05 @ 23:59:17
Postat av: Jenny

En av mina kompisar här hade fest med jultema igår och rött är juligt

2009-12-06 @ 20:00:10
URL: http://lookingnorth.blogg.se/
Postat av: Sara

Vet inte hur han fick till Rosk faktiskt. Lyssnade väl inte så noga :-S



Mjo, de kanske klarar regn bättre? Läser du något på svenska internettidningar? Aftonbladet skriver iaf att det verkar vara ganska god chans till vit jul i sthlm. Vore ju inte helt fel!



Ja, man vet ju inte. Han kanske vill tidigarelägga bröllopet? ;-)

2009-12-12 @ 12:36:05
URL: http://smuppra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0