Deadlines

Slutspurten är här. Terminen går mot sitt slut och alla stora inlämningar dränker oss stackars studenter i arbete. Arbeten som pågått sedan terminens början och andra arbeten ska avslutas så det blir många timmars arbete. På grund av det klassiska jag-gör-det-senare fenomenet har jag denna vecka arbetat mellan 10 och 15 timmar varje dag och fortfarande lämnat in mina arbeten precis innan mina deadlines.

I torsdags lämnade jag in ett arbete som gick ut på att jag skulle designa en ny karaktär och en ny nivå åt spelet Left 4 Dead. Jag skulle skapa concept art, texturer och en affisch, bygga en 3D scen och skriva en projektdagbok. Detta kanske inte låter som väldigt mycket, men tro mig: jag drunknade i arbete. Sammanlagt skapade jag 64 olika texturer (en del är dock bra modifiering av varandra) åt min scen. Min projektdagbok är 31 sidor lång, fylld med 71 bilder (varenda en av dem med titel) och är extremt kass. Dum som jag är valde jag att skriva den i efterhand när jag borde hållit koll på vad som pågick under arbetets gång. Jag lämnade in Left 4 Dead arbetet en halvtimme innan dess deadline.


Så här ser min Left 4 Dead scen ut.

Min scen...

Min Left 4 Dead karaktär.
Min karaktär...
Min Left 4 Dead affisch...
...och min affisch...

Igår hade jag uppvisning av ett litet konstarbete för Drawing and Visualisation for Games. Gick bra, fick inga klagomål alls. Uppgiften vi fått var extremt vag. Sense of Place... Uppgiften var att skapa ett konstverk med känslan av ett sjukhus vi nyligen besökte (field trip...).Vi fick inga andra riktlinjer över huvudtaget och vi hade 3 veckor på oss.

Drawing and Visualisation...
En variant jag visade upp...

Jag hade även inlämning av mitt grupparbete igår. Vi lämnade in arbetet 2 minuter innan vår deadline. Snacka om att vara på gränsen. filmen vi skapade kommer troligtvis att hamna på youtube senare, när den gör det lägger jag upp länken.

Denna vecka har varit en lång vecka...

Kommentarer
Postat av: Sara

Brukar bli så i slutet. Att man inte lär sig att "jag gör det senare"-mentaliteten inte är ett vinnande koncept...



Men du är riktigt bra på det du gör tycker jag!

2009-12-12 @ 13:45:19
URL: http://smuppra.blogg.se/
Postat av: jon

okej fan nu är jag inte först längre.



Kan inte låta bli att skratta, deadline chickenrace är något som tillhör vardagen. Själv, i måndags, klev jag upp efter 3 timmars sömn och drog en power-speedrun rapportskrivning på några timmar och blev klar 7 minuter innan deadline. Känns bra. Frågan är om kvalitén på arbetet blev bra.



Just nu sitter jag på skolan och läser forskarrapporter om ljudvisualisering. Har en, ja du gissade rätt, deadline på måndagkväll. En lördagkväll kan man lätt offra.. Blir chips och saft framför datorn ikväll, det är nästan så jag ser fram mot det. Hade kul igår så det kompenserar med råge.



Ses nyårs.

Ps. Bra jobbat!

2009-12-12 @ 17:49:15
Postat av: Ingrid

"Gör det senare" strategin fungerar alltid finfint, ända tills det blir "senare". Lycka till med allt plugg!



Mormor och morfar sa precis att de kanske kommer förbi till nyår trots allt -de blev lite nyfikna på din pojkvän. Om han kommer? :)



Nu blir det pepparkakor med mögelost och lite vin till. En specialitet enligt både mormor och vår granne.

2009-12-12 @ 20:30:20
Postat av: Jenny

Aw, Jon förlorade förstaplatsen... Det känns alltid bra så fort man är klar med arbetet, speciellt om man får in det i tid, men det är stressigt... Saft och chips framför datorn låter inte helt fel, själv satsar jag på kaffe och random kakor.



Är inte helt säkert att han kommer. Han vill komma, men flygbiljetterna vi har hittat är dyra :S



Avundsjuk på pepparkakorna... vill ha! Vill även ha lussebullar, men det lär jag inte hitta. dumma britter...

2009-12-13 @ 13:10:54
URL: http://lookingnorth.blogg.se/
Postat av: jon

Jenny du får ju baka lussebullar. Svensk kultur på export! Det är av en anledning som csn ger dig pengar där borta. Idag är det lucia, lär dem det.

2009-12-13 @ 13:31:20
Postat av: Jenny

Meh, jobbigt... möjligt att jag försöker baka lussebullar när jag lämnat in min sista inlämningsuppgift och fått julklappsshoppingen avklarad.

2009-12-14 @ 20:15:54
URL: http://lookingnorth.blogg.se/
Postat av: Johan

Har också haft ett hellvete med grejjer att göra, i princip klar med allt nu (bara en redovisning och en munta kvar å göra + lite korrekturläsning). För en gångs skull var jag faktiskt klar i god tid :)

2009-12-15 @ 00:19:12
Postat av: Sara

Saffran är dyrt... De kanske har lussebullar på ikea? fast du kanske inte ska förbi ikea de kommande dagarna iofs...



Har ni kollat ryanair och andra billiga flygbolag? Man får ju visserligen vad man betalar för men så länge man kommer fram hel så ska man väl inte klaga :-) Ryanair har ju olika rea under några dagar då och då.

Flygresor.se är ett ställe man kan få fram billiga resor på också.

Hoppas ni hittar något...

2009-12-15 @ 17:23:35
URL: http://smuppra.blogg.se/
Postat av: Jenny

jo, vi har kollat överallt... har inte hittat nått tillräckligt billigt. Han får komma nån annan gång då han har mer pengar och vi bokat något tidigare...

2009-12-16 @ 12:57:50
URL: http://lookingnorth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0