Fält, fält och flera fält

En vecka sen senaste inlägget och inte mycket har hänt. Jag har spenderat det mesta av min tid med Ross och de få av mina vänner som är i Derby för tillfället. Mycket tid har spenderats framför Ross TV, men igår blev det variation i tillvaron. Vädret var vackert, solen sken och himlen var blå. Jag Ross och en kompis tog en promenad i den närliggande parken, doppade fötterna i vattendraget som rinner genom Derby (inte en flod, men inte en bäck heller) och åt glass. Vi fortsatte promenaden i en slumpad riktning och hamnade… mitt i ingenstans. Plötsligt var vi omgivna av fält, staden var borta. Inga förorter, ingen varning om att här tar stad slut och vischan börjar. Vi promenerad tills vi kom till en liten ”by”, lite väl nära Derby för att vara en helt ny ort. Vi letad oss till ett hotell med en pubb öppen för allmänheten och drack ett glas öl innan vi påbörjade resan hemåt, med buss… Inte långt efter att vi klev på bussen var vi tillbaka inne i Derby.

Senare på vällen gick vi på gratis filmvisning. Ett antal amatörkortfilmer visades, en del bättre än andra. Gratis nöje är bra nöje.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0