Dator, dö inte

Jag satt där framför min bärbara dator och surfade runt på nätet, plötsligt dök ett felmeddelande upp, ett felmeddelande med ett förfärligt meddelande. Min dator hade drabbats av ett virus, ett trojanskt virus. Panik, panik och ännu mer panik, en vecka utan laptop, förtvivlan över filer som kunnat gå förlorade innan jag fann en lösning. Idag såg jag till att köpa en extern hårddisk att lägga mina filer på (en extern hårddisk var någonting jag behövde hursomhelst). Efter att ha överfört mina filer följde jag instruktioner hämtade från internet för att återställa min dator till originaltillstånd. Datorn startade och allt var bra, men för säkerhets skull körde jag en systemåterställning till den 15 augusti . Mitt virusprogram fungerade inte, men efter en åternerladdning av programmet var allt väl igen. Nu har jag min dator och allt är väl igen.

Under helgen var jag återigen i Bristol, denna gång för att fira Ross födelsedag. Efter ett par kvällar ute i Bristol och Ross födelsedag var det dags att återvända till Derby och väntan på att föreläsningarna ska börja igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0