Inlämningskrångel och fantasidöd

Jag har varit duktig idag. Trotts att jag igår var uppe sent släpade jag mig imorse iväg till min teckningsföreläsning i tid. Jag spenderade fyra timmar med att teckna, något min stackars hand kände av. Detta var dock inte så jobbigt, jag tycker om att rita. Något som var jobbigt var att lämna in min uppsatts om TV-spels historia. Usch för att skriva uppsatts, ännu mer usch för inlämningskrångel. Först behävde jag promenera till rätt ställe, logga in för att skriva ut uppsattsen bara för att upptäcka att min USB-sticka hade dött. Jaha, då var det bara att bita ihop, prommenera tillbaka till mitt studentrum, leta reda på en ny USB-sticka och lägga över uppsattsen. Tillbaka till universitetet, logga in och skriva ut, men icke då. Först behövde jag betala för att få skriva ut, men maskinen var trasig så det var bara att gå till receptionen. CD behövde även brännas så det var en väldig massa sprin fram och tillbaka. När jag slutligen hade allt jag behövde så gick jag för att bli av med mitt arbete... och behövde fylla i ett formulär innan jag äntligen fick lämna in uppsattsen. Så mycket krängel för en enda liten uppsatts.

Snart är det Halloween... Jag behöver klä ut mig, men till vad? All min fantasi går åt till min teckningar så jag har inga idéer över huvud taget. Alla andra tycks redan vara klara över utklädnad, inte rättvist. Vilken tur att jag imorgon ska gå på skojakt i shoppingcentrum, kanske får inspiration när jag går runt i affärer. Annars är det bara att begrava min stackars fantasi.

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag hade grym träningsvärk de första veckorna när jag gick teckenspråk, aj aj, stackars fingrar!



Men vad jobbigt med krångel. Tur att du inte var i sista sekund iaf, det hade ju varit riktigt jobbigt. Hur långt är det mellan bostaden och universitetet?



Kul med halloweenfest. Är det universitetsfest eller kompisar som anordnar?

Jag och Johan var ju smurfar förra året, det var jättekul och inte särskilt svårt att klä ut sig till (vit klänning, blå strumpbyxor, vita skor och sy till en vit mössa av någonting samt ha blå kroppsfärg i ansikte och armar).

Året innan var Johan ett psykfall med tvångströja som rymt från vården. Samma år var min brors flickvän en trasdocka (hon hade sytt ihop trasiga kläder och det hade tagit ett tag) och min bror var Goblin då. Förra året var han en kvinnlig god ängel och hon var Ganesha. Kanske passar Kali dig?

Annars kan du fråga Ross vad han ska vara och kanske "teama" med honom? Eller se om någon annan är villig att vara ett team med dig.

Det kommer nog lossna vad du vill vara. :-)



sv. Jo sushin såg jättegod ut tycker jag men jag gillar varken lax, avokado eller sjögräs...

Skönt att höra att sushibitarna faktiskt är stora även för andra. Det såg så lätt ut för de andra...

2009-10-23 @ 20:20:33
URL: http://smuppra.blogg.se/
Postat av: jon

jag tycker du ska klä ut dig till en svensk frukost.

2009-10-29 @ 15:13:40
Postat av: Sara

Jag är himla nyfiken på vad du ska klä ut dig till. Tror du har bestämt dig nu, eller?

2009-10-29 @ 17:23:06
URL: http://smuppra.blogg.se/
Postat av: Jenny

Ledsen Jon, inggen svensk frukost. Jag ska klä ut mig till Ross. Kan bli intressant.

2009-10-29 @ 18:21:18
URL: http://lookingnorth.blogg.se/
Postat av: Sara

Hahah permanenta piercingar? Färga håret? KLIPPA DIG? :-O Glasögon? Sedan vet jag inte så mycket mer om hur han ser ut...

Vad ska Ross vara då? Dig? :-P

2009-10-29 @ 21:39:58
URL: http://smuppra.blogg.se/
Postat av: Jenny

Inte så avancerat, bara färga håret (1 tvätt färg), låtsaspiercingar, glasögon och hans kläder. Väldigt enkelt

Inte riktigt mig, men han ska klä ut sig till tjej iaf :P

2009-10-30 @ 00:45:04
URL: http://lookingnorth.blogg.se/
Postat av: Sara

Aah så han när han har fått längre hår då i princip? :-P

Åh, om han är seriös när han gör det kan det bli riktigt bra :-)

2009-10-30 @ 19:26:35
URL: http://smuppra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0